نخست وزیر ارمنستان: در قره باغ تنها با ارتش آذربایجان نمی جنگیدیم

شفقنا- «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفت که کشورش در جنگ اخیر در قره باغ ناکام بوده است زیرا نه فقط با ارتش آذربایجان بلکه با نیروهای ترکیه و آنچه «مزدورانی از خاورمیانه» خواند، هم می جنگید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی عربی، پاشینیان امروز(دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در نبردهای ژوئیه ( در شمال ارمنستان) مشخص شد که برای جنگ با ارتش آذربایجان آماده هستیم اما دلیل اصلی شکست ما با آذربایجان، مشارکت ترکیه و تروریست ها است».

نخستین ضربه جاسوسی رژیم صهیونیستی به امارات

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ اماراتی‌ها نخستین ضربه جاسوسی از سوی رژیم صهیونیستی را متحمل شدند به طوری که مقامات امنیتی این کشور از بازداشت دو صهیونیست در دبی خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم نیز نوشت که دو صهیونیست به دلیل تصویر برداری از یک ساختمان دولتی در دبی بازداشت شده و برای تحقیقات بیشتر به نهادهای ذی ربط ارجاع داده شده‌اند.

با وجود آنکه پلیس دبی بازداشت این صهیونیست‌ها را تکذیب کرده است اما برخی روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری معتقدند که این اقدام پلیس دبی برای حفظ آبروی امارات صورت گرفته چرا که این کشور به تازگی توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرده و نسبت به تقویت روابط میان ابوظبی و تل آویو بسیار استقبال کرده است.

پیش از این نیز برخی نهادهای عربی نسبت به خطر جاسوسی رژیم صهیونیستی از کشورهای منطقه در سایه عادی سازی روابط با امارات هشدار داده بودند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ تظاهرات ضدفرانسوی در پاکستان که از ظهر روز یکشنبه در شهر راولپندی و در اعتراض به هتاکی نشریه شارلی‌ابدو علیه ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) آغاز شد، اکنون به تحصن تبدیل شده و معترضان اعلام کردند که تا اخراج سفیر فرانسه از پاکستان به تحصن ادامه خواهند داد. شرکت کنندگان در تظاهرات ضدفرانسوی اکنون در تقاطع فیض‌آباد، که بزرگراه اصلی منتهی به شهر اسلام‌آباد دست به تحصن زده و رهبران مذهبی نیز اعلام کردند: تا زمانی که دولت پاکستان اقدام به اخراج سفیر فرانسه نکند، تحصن معترضان ادامه خواهد یافت.
تحصن مسلمانان پاکستان در اعتراض به هتاکی فرانسوی‌ها به ساحت پیامبر(ص)

تشییع پیکر ولید معلم در دمشق

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم تشییع پیکر «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه در دمشق برگزار شد. با حضور شماری از مسئولان و مردم سوریه در دمشق بر پیکر ولید المعلم وزیر امور خارجه فقید این کشور نماز در دمشق اقامه شد. ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه که چند سالی بود از بیماری قلبی رنج می‌برد در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

تشییع پیکر ولید معلم در دمشقتشییع پیکر ولید معلم در دمشق

پس از ۲۸ سال در شهر شوشی آذربایجان نماز جمعه اقامه شد

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ روز جمعه در مسجد تاریخی «گوهر آقا یوخاری» شهر شوشی (شوشا) جمهوری آذربایجان پس از 28 سال، نماز جمعه اقامه شد.

سربازان جمهوری آذربایجان برای نخستین بار نماز جمعه را در این مسجد اقامه کردند.

در تصاویر منتشر شده سربازان شیعه و سنی ارتش آذربایجان در کنار یکدیگر ایستاده و نماز جمعه را در این مسجد تاریخی اقامه کردند.

شهر شوشی علاوه بر اینکه از مهمترین شهرهای تاریخی و فرهنگی آذربایجان است، به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود در منطقه و قرار گرفتن در جاده مواصلاتی خانکندی (بزرگترین شهر و مرکز قره‌باغ کوهستانی) از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

این شهر در 8 مه 1992 به اشغال ارمنستان درآمد و ارتش جمهوری آذربایجان روز 8 نوامبر آن را آزاد کرد.

سیاستمدار سنگالی مدال افتخارش را در دفاع از پیامبر(ص) به فرانسه پس داد

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «آمادو تیجان وون» سیاستمدار سنگالی و وزیر پیشین کابینه این کشور، ضمن پس فرستادن مدال افتخار (نشان شوالیه) خطاب به «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نوشت: به دلایل مقدس، مایه افتخار من نیست تا همین نشان شوالیه را با ساموئل پاتی، معلمی که تصاویر اهانت آمیز پیامبر را به دانش آموزان نشان داده بود، قسمت کنم.

وی رئیس جمهور فرانسه را به تلاش برای تبدیل کردن انسان های ماجراجو به قهرمان متهم کرد و افزود، نشان شوالیه فرانسه را در دفاع از پیامبر(ص) به سفارت فرانسه در داکار تحویل دادم.

تیجان وون که مدت زمانی سفیر کشورش در کانادا بود، تصرح کرد: وقتی این مدال را دریافت کرده بودم از اینکه توانستم به صف آنانی بپیوندم که فرانسه از آنان به نیکی یاد می کند، افتخار می کردم. آن زمان من این مدال را نماد برادری و مساوات می دانستم، اما دفاع از پیامبر(ص) برای من با اهمیت تر و مقدم تر از افتخاری موقت است، من مسلمانم و شبانه روز بارها به اسلامم شهادت می دهم، این شهادت است که به عملکرد روزانه هر مسلمانی معنی می بخشد.
………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

ضربات سنگین سپاه به مواضع گروهک‌های ضد انقلاب

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ روابط عمومی قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) سپاه، طی اطلاعیه ای از هدف قرار گرفتن مواضع گروهک های تروریستی در آن سوی مرزهای شمالغرب کشور و وارد شدن تلفات و خسارات سنگین به این گروهک ها خبر داد.

در این اطلاعیه هشدار داده شده است : همانگونه که بارها تصریح شده ، امنیت ملی و حفظ آرامش و آسایش ملت ایران به ویژه مردم عزیز و غیور استان های مرزی خط قرمز نیروهای مسلح کشور به ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و در این خصوص هیچ ملاحظه و مرزی را نمی شناسد و تروریست ها را در هر سوراخی که خزیده باشند به سزای اعمال ننگین و جنایتکارانه خود خواهند رساند.

عمران خان: برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار هستم

ه گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «عمران خان» نخست ‌وزیر پاکستان گفت تحت فشار است تا رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد اما اسلام‌آباد تا زمانی که حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین که دهه‌ها به طول انجامیده انجام نشود، این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد.

با این وجود عمران ‌خان از نام بردن کشورهایی که برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی او را تحت فشار گذاشته‌اند، امتناع کرد.

طی این مصاحبه مجری به منظور دریافت پاسخی روشن، پرسید: کشورهایی که شما را تحت فشار گذاشته‌اند، کشورهای مسلمان یا غیرمسلمان هستند؟

خان در پاسخ گفت: این سؤال را رها کنید. چیزهایی هستند که ما نمی‌توانیم بگوییم. ما روابط خوبی با این کشورها داریم.

امارات متحده عربی و بحرین اخیراً روابط دیپلماتیک و اقتصادی با تل‌آویو ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر کشورهای خلیج فارس هم در حال سنجیدن گزینه‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

نخست وزیر پاکستان در حالی که به وابستگی اقتصادی دیرینه اسلام‌آباد به کشورهای غنی از نفت خلیج‌فارس، به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی اشاره می‌کرد، گفت: اجازه دهید از لحاظ اقتصادی روی پای خودمان بایستیم، بعد این سؤال‌ها را بپرسید.

با این حال وی این را روشن ساخت که در موضع خود نسبت به، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، تردیدی ندارد.

نخست‌ وزیر پاکستان ادامه داد: من در موضع خود نسبت به این مسئله تردیدی ندارم، مگر اینکه راه‌حل عادلانه‌ای وجود داشته باشد که رضایت فلسطینی‌ها را جلب کند.

عمران خان با اشاره به محمد علی جناح، پدر مؤسس پاکستان که مکرراً از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی امتناع کرده بود، گفت که اسلام‌آباد در مقابل فلسطین، دنباله‌روی جناح است.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نفوذ عمیقی در آمریکا دارد و ایالات متحده هم از دیگر کشورهایی است که ما را برای به رسمیت شناختن این رژیم تحت فشار گذاشته است.

وی تأکید کرد: این فشار به خاطر تأثیر عمیق رژیم صهیونیستی در آمریکا است. در واقع این تأثیر در دوره ترامپ خارق‌العاده بود.

مسلمانان به تحریم کالاهای فرانسوی ادامه می‌دهند

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ فعالان شبکه‌های اجتماعی بر لزوم تحریم کالاهای فرانسوی به‌دلیل انتشار مطالب موهن به پیامبر اسلام در نشریه‌ای فرانسوی و حمایت «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه از این اقدام تأکید کردند.

بعضی از فعالان لیستی از محصولات و کالاهای فرانسوی منتشر کردند و از امت اسلامی خواستند تا این کالاها را تحریم کنند. برخی دیگر از فعالان شبکه‌های اجتماعی از شرکت‌های رقیب در کشورهای اسلامی و عرب خواستند تا تخفیف‌هایی را برای رقابت با شرکت‌های فرانسوی ارائه دهند.

آن‌ها تأکید کردند: هر آنچه در مقابل خرید کالاهای فرانسوی پرداخت می‌کنید به خزانه کشوری می‌رود که به دین اسلام توهین کرده است و برای مسلمانان احترامی قائل نیست.

همچنین بعضی از فعالان عنوان کردند که تحریم کالاهای فرانسوی به معنای جایگزینی کالای آمریکایی و دیگر کشورها نیست و خواستار این شدند که ملت‌های مسلمان و عرب کالاهای داخلی و ملی خود و کشورهای اسلامی را خریداری کنند، حتی اگر این کالاها کیفیت پایین‌تری داشته باشند.

بعضی از فعالان توئیتر گوشزد کردند بعضی از کشورها کالاها و محصولات خود را به نفع شرکت‌های فرانسوی تولید می‌کنند و خواستار تحریم کالاهایی شدند که از برچسب‌ها و برندهای فرانسوی استفاده می‌کنند.
………………….

توزیع بسته‌های غذایی بین بی‌خانمانان در برلین از سوی اعضای سازمان "حسین کیست؟"

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ به همت اعضای داوطلب سازمان جهانی "حسین کیست؟" تعداد 100 بسته غذایی بین بی خانمانان و نیازمندان برلین توزیع شد.

توزیع بسته‌های غذایی بین بی‌خانمانان در برلین از سوی اعضای سازمان \توزیع بسته‌های غذایی بین بی‌خانمانان در برلین از سوی اعضای سازمان \

تاکید برنی سندرز بر لزوم توقف حمایت از جنگ یمن

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا خواستار توقف حمایت این کشور از جنگ بدون مجوز، غیرقانونی و فاجعه بار با هدایت سعودی‌ها در یمن، شد.

وی افزود: یمنی‌هایی که از پیامد‌های جنگ رنج می‌برند، به بمب‌های بیشتر نیاز ندارند، بلکه به غذا، تامین بهداشت و ایجاد فرصت‌های شغلی نیاز دارند.

برنی سندرز پیش‌تر گفته بود که با رد دونالد ترامپ می‌توانیم جان هزاران یمنی را نجات دهیم.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.

………………….

حمله تند سعودی‌ها به اخوان المسلمین

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)گزارش داد که هیأت سعودی کبار العلماء، گروه « اخوان المسلمین» را گروه تروریستی اعلام کرد و آن‌ها را مخالف آموزه‌های دین اسلام دانست.

هیئت کبارالعماء عربستان در بیانیه‌ای در شامگاه سه شنبه اعلام کرد: جماعت اخوان المسلمین فتنه و خشونت و هرج ومرج را رواج می‌دهند.

هیئت مذکور در ادامه تاکید کرد: گروه اخوان المسلمین گروهی منحرف و مبتنی بر منازعه با ولی‌امر، با فتنه‌انگیزی در کشورها و متزلزل ساختن همزیستی مسالمت‌آمیز جوامع اسلامی را به جاهلیت دعوت می‌کند.

در این بیانیه هیئت کبار العلماء آمده که از آغاز تأسیس این جماعت، این گروه به عقیده اسلامی و علوم کتاب و سنت توجهی نداشته؛ بلکه هدف از آن رسیدن به حکومت است و تاریخ این گروه مملوء از شرارت و فتنه‌انگیزی بوده که از درون آن گروه‌های تروریستی افراطی شکل گرفته است. این جماعت باعث ایجاد فساد در کشور بوده که مردمان بسیاری را به فساد کشانده اند.

وزارت کشور عربستان اخوان المسلمین را در مارس 2014 نیز به عنوان یک گروه «تروریستی» اعلام کرد.

حمله تند سعودی‌ها به اخوان المسلمین

وقوع انفجار در جده عربستان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ارم نیوز نوشت: انفجاری در شهر جده عربستان رخ داد.

گفته می‌شود محل انفجار در قبرستانی در شهر جده است.

جزئیاتی از حادثه منتشر نشده است.

شادی مردم آذربایجان پس از پیروزی در جنگ ‌قره‌باغ

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پس از امضای توافقنامه‌ای که شب گذشته میان آذربایجان٬ روسیه و ارمنستان امضا شد٬ «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان طی سخنانی تلویزیونی آن را "پیروزی برای آذربایجان و شکست ارمنستان" خوانده و اعلام کرد که نظامیان ارمنستان تا پایان این ماه از لاچین٬ کلبجر و آغدام نیز خارج خواهند شد.

پس از این توافق و سخنان که نصف شب صورت گرفت٬ مردم آذربایجان در پایتخت این کشور با در دست داشتن پرچم‌های آذربایجان و ترکیه به خیابان‌ها آمده و جشن گرفتتند.

در شهر گنجه دومین شهر بزرگ آذربایجان نیز صدها تن از شهروندان به میدان آزادلیق سرازیر شده و با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه و آذربایجان به شادی پراختند.

آنان شعارهای "زنده باد سربازان ما"٬ "قره‌باغ متعلق به ماست و برای ما خواهد ماند"٬ "سرت را بالا بگیر ای مادر شهید" سر دادند.

یکی از شهروندان به نام ایل‌نور با ابراز خرسندی از این پیروزی گفت: پس از 28 سال به سرزمین‌های خود بازمی‌گردیم. من اهل کلبجر هستم. خداوند اجازه نداد که خون شهدان‌مان پایمال شود. از ترکیه هم سپاسگذاریم. ترکیه و آذربایجان با هم برادرند.

یک شهروند دیگر به نام شفیقه فاضل نیز گفت: برادر من هم سرباز است. از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. ترکیه و آذربایجان باهم برادرند. ما با کمک یکدیگر این پیروزی را به دست آوردیم. خوشحالی‌مان حد و حصری ندارد و زبان از بیان آن عاجز است. تنها باید آن را تجربه کرد.

شهروند دیگری به نام واصف نیز گفت: آنقدر حس خوبی دارم که نمی‌توانم بر زبان بیاورم. زنده باد آذربایجان٬ زنده باد ترکیه. طرفدار بشیکتاش هستم.

گفتنی است آذربایجان و ارمنستان از ساعت 00:00 به وقت ترکیه برای برقراری آتش ‌بس توافق کردند.

بر اساس این توافق‌نامه، آذربایجان و ارمنستان فعلا در مواضع تحت کنترل خود باقی مانده اما ارمنستان تعهد می‌کند که روز 15 نوامبر از کبلجر٬ 20 نوامبر از آغدام و اول دسامبر از لاچین که طی 28 سال اشغال شده است٬ خارج شود.

طبق توافق‌نامه همچنین نیروهای صلحبان روسیه در منطقه مستقر شده و مراکز دیده‌بانی توسط نظامیان روسیه و ترکیه ایجاد خواهد شد.

بازگشت روحانی جنجالی اندونزیایی از تبعید در عربستان

شفقنا- روحانی سرشناس و تندروی اندونزیایی از تبعید در عربستان سعودی بازگشت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، «محمد رزق شهاب» روحانی تندرو و ۵۵ ساله اندونزیایی که به اتهام ارسال پیام‌های پورنوگرافی و توهین به ایدئولوژی سکولار حاکم بر اندونزی در عربستان به صورت تبعید زندگی می‌کرد به این کشور بازگشت و مورد استقبال هواداران خود قرار گرفت. شهاب بنیانگذار و رهبر گروه اسلامگرای جبهه مدافعان اسلامی است. وی که با اتهامات کیفری روبرو است، از سال ۲۰۱۷ تا چند روز پیش در تبعید در ریاض، عربستان سعودی زندگی می‌کرد.

جبهه مدافعان اسلامی Islamic Defenders’ Front به اختصار FPI در ۱۷ اوت ۱۹۹۸ تأسیس شد و رهبری آن را حبیب محمد رزق (رازق) بن حسین شهاب برعهده داشت. این گروه به علت حملاتش به کلوبهای شبانه و بار مشروب فروشی در جاکارتا و دیگر مناطق اندونزی شهرت داشت و اعضای آن از چندان خوشنامی نیز برخوردار نیستند.

بی‌نظمی ایجاد شده در فرودگاه جاکارتا که از سوی هواداران این روحانی به وجود آمده باعث به هم خوردن برنامه پروازی برخی هواپیماها شده است. شهاب در سال ۲۰۰۸ نیز به خاطر مواضع خشونت‌آمیز و نفرت‌پراکنی مذهبی و قومی به زندان افتاده بود. اظهارات او و تحریک هوادارانش باعث سقوط دولت مسیحی «آهوک» در سال ۲۰۱۷ شد.

گفتنی است اندونزی بزرگترین کشور اسلامی است که ایدئولوژی آن سکولار و پیروزی از اسلام میانه‌رو است.

ظریف وارد پاکستان شد

شفقنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی برای رایزنی با مقام‌های بلندپایه پاکستان شامگاه روز سه‌شنبه وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان»، مورد استقبال «سیدمحمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، جمعی از مسئولان سفارت و معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت.

تعدادی از مشاوران وزیر امور خارجه و مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

ظریف پیش از این نیز در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ بار به پاکستان سفر کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر دو روزه خود به پاکستان با «عمران‌خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنرانی در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) از دیگر برنامه های ظریف در اسلام‌آباد خواهد بود.

راههای گسترش روابط دوجانبه، پیگیری روند اجرای توافقات میان دو کشور، رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای و بین المللی از مهمترین محورهای گفتگوی محمدجواد ظریف با مقام‌های بلندپایه پاکستانی خواهد بود.

محمدجواد ظریف از زمان آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۰ بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده و سفر امروز نیز یازدهمین دیدار وی از همسایه شرقی محسوب می شود.

این چهارمین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران‌خان» است. محمدجواد ظریف نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران‌خان شهریور ماه سال ۱۳۹۷ به اسلام‌آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.

انتهای پیام

آمادگی ایران برای نصب سامانه‌های دید در شب بالگردهای کشورهای دوست

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی گفت: امروز ناوگان عظیم بالگردی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توان رزمی و قدرت بازدارندگی به عنوان قدرت برتر خاورمیانه محسوب می شود.

فرمانده هوانیروز خاطرنشان کرد: در بحث قطعه سازی توانستیم نهضت قطعه سازی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، را ایجاد کنیم و ۵۰۰ نوع قطعه در هوانیروز ساخته می‌شود که بر روی بالگردها نصب شده است.

امیر قربانی نصب سامانه‌ دید در شب را یکی از پروژه‌های هوانیروز عنوان کرد و گفت: یکی از کارهایی که برای نخستین بار در کشور و منطقه خاورمیانه توسط متخصصین و خلبانان و پرسنل فنی هوانیروز و شرکت‌های دانش بنیان به صورت یک مجموعه اجرا شد، نصب سامانه دید در شب بر روی بالگردها و تست ‌آن در رزمایش‌ها و تمرینات شبانه در مناطق عملیاتی بود.

وی افزود: امروز آماده ارائه و نصب این سامانه برای هر نیرو و سازمان دیگر و حتی کشورهای اسلامی، دوست و برادر هستیم که البته در این زمینه صحبت‌هایی هم شده است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز در زمینه سامانه‌ها و موشک‌های نقطه زن هم گفت: امروز سامانه‌های نوین و به روزی که روی بالگردهای دنیا نصب است، روی بالگردهای هوانیروز نصب شده و در این زمینه آماده پشتیبانی از نیروهای مسلح در هر نوع ماموریت و عملیاتی هستیم.

امیر قربانی که با ایرنا گفت وگو کرده، با اشاره به اقدامات هوانیروز برای اورهال کردن بالگردها گفت: اورهال کردن بالگردها کار سنگینی بود که با حمایت‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش و سلسله مراتب فرماندهی امروز به جایی رسیدیم که تمام تعمیرات بالگردها توسط متخصصین هوانیروز انجام می‌شود.

وی درباره ساخت بالگرد ملی هم افزود: با توجه به دستور رهبر معظم که گفتند باید بالگرد ملی ساخته شود، طراحی‌ها انجام شده و با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش این کار در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک نخستین بالگرد ملی را خواهیم ساخت.

این مقام نظامی کشورمان با بیان این که در تامین قطعات نیازی به واردات نداریم ‌و حتی می‌توانیم به کشورهای اسلامی و دوست کمک کنیم، افزود: هوانیروز عراق اخیرا بازدیدی از هوانیروز ما داشتند و قرار شد ما هم بازدید متقابلی داشته باشیم.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: طرف عراقی خیلی مایل بود که از قطعات ما خریداری کند و سامانه‌های دید در شب تولید کشورمان روی بالگردهای آنها نصب شود.

آمادگی ایران برای نصب سامانه‌های دید در شب بالگردهای کشورهای دوست

جوانان مسلمان فرانسوی از کلیسا محافظت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حمله با چاقو به کلسیای شهر نیس که طی آن سه شهروند فرانسوی جان خود را از دست دادند مسلمانان ساکن این کشور را بار دیگر در معرض سرخوردگی و تنگناهای تازه قرار داده است.

بسیاری از شهروندان مسلمان فرانسوی حمله یاد شده را نشانه انحراف از دین اسلام و شاخصه اسلام‌گرایی افراطی می‌دانند و با محکوم کردن حمله نیس و حملات مشابه آن معتقدند که نباید این اقدامات را آنطور که برخی جریان‌های راست افراطی قصد دارند به حساب دین اسلام نوشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با این شهروند مسلمان فرانسوی که تصمیم گرفته پس از واقعه یاد شده اقدامی نمادین اما جدی انجام دهد، مصاحبه کرده است.

بن‌فرهت که یک فرد صلح طلب و عملگرا است به همراه یکی از دوستانش گروهی از جوانان مسلمان را تشکیل داد که حاضر شدند برای همبستگی با مسیحیان و مومنان کاتولیک که احساساتشان در حمله اخیر نیس جریحه‌دار شده روزهای پایان هفته تعطیلات پاک خود را به محافظت از کلیسای جامع شهرشان لودو اختصاص دهند.

مسئولان کلیسای قرن سیزدهمی شهر لودو بسیار تحت تأثیر تصمیم این گروه از جوانان مسلمان فرانسوی قرار گرفتند.

کشیش کلیسا این اقدام را در یک دوره زمانی بسیار پرتنش و آشفته بسیار امیدوارکننده توصیف کرد.

اقدام جوانان مسلمان در شهر کوچک لودو برای محافظت از کلیساها توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد اما در این میان بودند برخی جریان‌های راست افراطی که در اینترنت به همین اقدام نوع‌دوستانه تاختند.

مورالس: از شکست ترامپ خوشحالیم

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «اوو مورالس» رئیس‌جمهور پیشین بولیوی گفت: خوشحالیم که دونالد ترامپ فاشیست و نژادپرست شکست خورد.

وی افزود: البته خوشحال نیستیم که بایدن پیروز شده است، بلکه خوشحالی ما به خاطر شکست ترامپ فاشیست و نژادپرست است.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رأی دونالد ترامپ، به‌عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به‌عنوان اولین زن، به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به‌عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوری‌خواه برگزیده شد.

بایدن شنبه‌شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس ‌جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آن‌هایی که به من رأی دادند و چه آن‌هایی که به من رأی ندادند.
………………….

تسلط ارتش جمهوری آذربایجان بر شهر "شوشی"

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهور آذربایجان امروز (یکشنبه 18 آبان ماه 1399) از تسلط ارتش این کشور بر شهر راهبردی "شوشی" خبر داد.

«الهام علی اف» روز تسلط بر شهر شوشی را روز تاریخی و ماندگار توصیف کرد و افزود: امروز پرچم آذربایجان بر فراز ساختمان های شوشی افراشته و پس از 28 سال صدای اذان از این شهر شنیده شد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر قسمت هایی از خاک کشورمان در اشغال است؛ به پیشروی و پیروزی های خود ادامه می دهیم و اگر ارمنستان به خواسته های ما پاسخ ندهد تا پایان مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره‌باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری‌های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت‌های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

............................

واکنش نماینده مسلمان آمریکا به تخریب روستای فلسطینی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حساب کاربری "المقاطعه" (تحریم) در توئیتر به نقل از «ایلهان عمر» نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: این یک جنایت خطرناک است که نقض مستقیم قوانین بین المللی محسوب می‌شود، همچنین استفاده از هرگونه ابزار و تجهیزات آمریکایی در عملیات تخریب، به منزله نقض قانون ایالات متحده است.

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا که یکی از منتقدان جدی سیاست خارجه دولت دونالد ترامپ و همچنین رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

انتقاد تند پرمخاطب ترین روزنامه جمهوری آذربایجان از اظهارات ضدایرانی یک نماینده این کشور

"ینی مساوات" در واکنش به اظهارات این نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان و با طرح این سئوال که "براستی شما چه کسی هستی؟ و به چه کسی خدمت می کنی؟ آیا نماینده این ملت هستی؟ یا موجب تحقیر"، نوشت: محرم اف یا از دانش و فکر کافی برای مسئولیتی که در آن قرار گرفته برخوردار نیست یا بصورت هدفمند به منافع ملی حمله می کند.

پرمخاطب ترین روزنامه جمهوری آذربایجان افزود: یک نماینده مجلس باید دستور کار کشور را می دانست و حداقل یکی از ۲۵ مصاحبه رئیس جمهور آذربایجان با رسانه های خارجی را می خواند و وقتی می گویند ایران، روسیه، ترکیه و گرجستان از اهداف عادلانه جمهوری آذربایجان حمایت می کنند، پس معلوم می شود که این نماینده مجلس درکی از منافع ملی ندارد.

"ینی مساوات" همچنین نوشت: سوال اینجاست که آیا بهروز محرم اف عمدا علیه منافع کشور خرابکاری می کند یا سطح هوش او همین است؟.

در پایان گزارش این روزنامه آمده است، به بهروز محرم اف توصیه می کنیم که در جایی که هستی، بنشین و اصلا صحبت نکن، زیرا وقتی دهان خود را باز می کنی به ساختمانی (مجلسی) که در آن نشسته ای، توهین می کنی.

به گزارش ایرنا، دستیار رییس جمهوری آذربایجان نیز روز گذشته در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در باکو اظهارات بی اساس این نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان درباره ایران را رد کرد و گفت: تذکرات جدی و لازم به این فرد داده شد و موضع جمهوری آذربایجان قدردانی از حمایت ها و مواضع صادقانه و عادلانه کشور دوست، برادر و همسایه یعنی جمهوری اسلامی ایران در بحران و جنگ قره باغ است.

حکمت حاجی اف افزود: همانطور که قبلا اعلام کردیم همه مقامات عالی جمهوری آذربایجان از موضع سازنده و عادلانه ایران خشنود هستند و آن را توام با حسن نیت و سازنده می دانند و سخنان این نماینده مجلس به هیچ وجه موضع دولت و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان نیست.

انتقاد تند پرمخاطب ترین روزنامه جمهوری آذربایجان از اظهارات ضدایرانی یک نماینده این کشور

واکنش دستیار "الهام علی اف" به اظهارات ضد ایرانی یک نماینده مجلس این کشور

حکمت حاجی اف دستیار رییس جمهوری جمهوری آذربایجان در صفحه تویتری خود نوشت: ایران و جمهوری آذربایجان روابطی دوستانه مبتنی بر احترام متقابل دارند و " الهام علی اف " رییس جمهوری اذربایجان برای روابط دو کشور اهمیت زیادی قایل است.

وی افزود: دیدگاه نمایندگان مجلس این کشور به هیچ وجه موضع رسمی جمهوری آذربایجان نیست.

به گزارش ایرنا، دستیار رییس جمهوری آذربایجان روز گذشته نیز در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در باکو اظهارات بی اساس یک نماینده مجلس ملی این کشور درباره ایران را رد کرد و گفت: تذکرات جدی و لازم به این فرد داده شد و موضع جمهوری آذربایجان قدردانی از حمایت ها و مواضع صادقانه و عادلانه کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران در بحران و جنگ قره باغ است.

حاجی اف افزود: همانطور که قبلا اعلام کردیم همه مقامات عالی جمهوری آذربایجان از موضع سازنده و عادلانه ایران خشنود هستند و آن را توام با حسن نیت و سازنده می دانند و سخنان این نماینده به هیچ وجه موضع دولت و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان نیست.

واکنش دستیار

بایدن، بد برای نتایناهو و خوب برای "اسرائیل"

همه صهیونیست ها اعم از راست و چپ بر این عقیده اند که دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ هم برای نتانیاهو خوب بود و هم برای این رژیم اشغالگر. اما به نظر می رسد که با پیروزی جو بایدن دموکرات این معادله یعنی "هر چه که برای نتانیاهو خوب است برای رژیم صهیونیستی هم خوب است " به پایان برسد. به این ترتیب انتخاب جو بایدن شاید برای نتانیاهو بد باشد اما برای رژیم صهیونیستی بد نخواهد بود.

در همین راستا بد نیست به اظهارات "زوهر والتی"، رئیس بخش سیاست و امنیت وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی اشاره کنیم که به رسانه ها گفته است روابط استراتژیک و دوستانه امنیتی "اسرائیل" و آمریکا ربطی به اینکه چه کسی در کاخ سفید حکومت می کند ندارد. مهم این است که آمریکا همچنان به تأمین امنیت "اسرائیل" و برتری نظامی آن در منطقه پایبند باشد.

با این حال با تأملی در دیدگاه های مختلف در رژیم اشغالگر درباره موضوع انتخابات آمریکا متوجه دو موضوع اصلی می شویم که مواضع آمریکا در قبال آنها ممکن است تغییر کند. موضوع اول مذاکره با ایران است؛ این رژیم انتظار دارد زرادخانه موشکی این کشور هم به موضوع مذاکره اضافه شود. موضوع دوم فلسطین است که دولت جدید می کوشد طرح خاص خود را دنبال کرده و راه حل دو دولت را احیا کند. بدون اینکه بخواهد سفارت آمریکا را از قدس منتقل کند مخصوصا که شخص بایدن در سال 1995 به انتقال سفارت آمریکا به قدس رأی مثبت داده بود.

بسیاری از روزنامه نگاران این رژیم و سران شهرک نشینان معتقدند که نتانیاهو حتما راهی برای همکاری با دولت جدید امریکا پیدا خواهد کرد. اما این الزاما به این معنا نیست که این نوع رابطه و همکاری مورد تأیید همه گروه های صهیونیست باشد. این رابطه همکاری در حد رابطه این رژیم با ترامپ نخواهد بود اما به کشمکش و تنش هم نخواهد انجامید. بایدن برخلاف باراک اوباما و بیل کلینتون روابط دوستانه ای با نتانیاهو دارد کما اینکه جز دموکرات های محافظه کار است که به اصل جایگاه "اسرائیل" فراتر از اختلافات و کشمکش های داخل حزبی آمریکا پایبند است.

به رغم تصورات موجودات مبنی بر اینکه بایدن راه حل دو دولت را دوباره احیا می کند، این رژیم امیدوار است که دولت جدید دیگر ضرورتی برای بازگرداندن فلسطین به رأس اولویت های خود نمی بیند بلکه مسأله فلسطین برای همیشه از دستور کار خارج شده و مسائل مهمتر دیگری مثل شیوع کورونا و بحران اقتصادی و گسست در جامعه آمریکا و روابط خارجی این کشو ربه خصوص در تقابل با چین و روسیه در اولویت قرار خواهند گرفت.

با همه این اوصاف همانطور که "سیما کدمون"، تحلیل گر یدیعوت آحرونوت گفته است اوضاع آینده به طور حتم بر نتانیاهو تأثیر منفی می گذارد و دیگر از هدایای گرانبهایی که دونالد ترامپ تقدیم وی کرد شامل به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم و حاکمیت این رژیم بر جولان و انتقال سفارت آمریکا به قدس و غیره خبری نخواهد بود.

بایدن، بد برای نتایناهو و خوب برای

فروش پهپادهای پیشرفته توسط آمریکا به امارات

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ خبرگزاری رویترز از قصد کاخ سفید برای مطلع کردن کنگره آمریکا از تصمیم دولت این کشور برای فروش 18 پهپاد پیشرفته تهاجمی MQ-9B به امارات خبر داد.

براساس این گزارش، ارزش این قرارداد نظامی 2.9 میلیارد دلار برآورد شده است.

به نوشته رویترز، پهپادهای مسلح MQ-9B با رادارهای دریایی تجهیز و احتمالا در سال 2024 میلادی تحویل داده خواهند شد.

از زمان تغییر موضع دولت ترامپ در توافقنامه‌های تسلیحاتی با 34 کشور برای اعطای مجوز فروش پهپادهای بیشتر به متحدان آمریکا، این اولین گام صادرات پهپادهای مسلح از آمریکا به شمار می‌رود.

امارات مدت زیادی خواهان خرید پهپاد از آمریکا است و پس از تغییر سیاست آمریکا در این زمینه جزو اولین مشتری‌های در صف برای خرید پهپاد به حساب می‌آید.

فروش پهپادهای تهاجمی توسط آمریکا به امارات در شرایطی صورت می‌گیرد که بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا و نهادهای حقوق بشری از نقش امارات در کشتار غیرنظامیان یمنی انتقاد کرده‌اند.

کمیته‌های امور خارجه مجلس نمایندگان و روابط خارجی سنا آمریکا می‌توانند فروش این تسلیحات را بررسی و در نهایت پیش از اعلام رسمی وزارت خارجه آمریکا، آن را رد کنند.

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که به دنبال توافق سازش رژیم صهیونیستی با امارات، آمریکا از قصد خود برای فروش جنگنده‌های پیشرفته اف-35 له آمریکا نیز خبر داده است.

یک مشاور سیاست خارجی جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است که بایدن در صورت پیروزی در انتخابات، جلوی فروش اف-35 به امارات را خواهد گرفت.

...........................

قصد آمریکا برای تحریم سیاستمدار برجسته لبنانی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از قصد دولت آمریکا برای تحریم "جبران باسیل" رهبر جریان آزاد ملی لبنان خبر داد.

براساس این گزارش، دولت آمریکا امروز جمعه 16 آبان 1399 به دنبال اعمال تحریم هایی علیه جبران باسیل به بهانه همکاری با جنبش حزب الله لبنان است.

جبران باسیل داماد میشل عون بنیان گذار حزب مسیحی جریان ملی آزاد و همچنین وزیر خارجه سابق لبنان است.

وی با حمایت از مواضع مقاومت لبنان در محافل منطقه ای و بین المللی، رای علیه حزب الله در نشست های اتحادیه عرب نداد.

دولت آمریکا پیش از این نیز در شهریور سال جاری، دو تن از وزرای سابق لبنان را به بهانه ارتباط با حزب الله را مورد تحریم قرار داد.

"یوسف فنیانوس" و "علی حسن الخلیل" وزیران پیشین حمل و نقل و دارایی لبنان در لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا، قرار گرفتند.

مصادره سایت اسپانیایی زبان طلاب حوزه علمیه قم توسط آمریکا

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا - وزارت دادگستری آمریکا همزمان با انتخابات در این کشور، 20 سایت تاثیر گذار بر روی ذهن مردم امریکا را تحریم و مصادره کرد.

نخستین سایت و در صدر این لیست سایت اسپانیایی زبان "ابابیل" است که از سه سال قبل به موضوع فلسطین اسراییل آمریکا و نظام سلطه می پرداخته است.

این سایت به همت طلاب حوزه علمیه قم و به زبان اسپانیایی برای اسپانیایی زبان های قاره آمریکا فعالیت می کرد.

محتوای این سایت هم اکنون در یک دامین جدید در دسترس مخاطبان است.

عقب نشینی نیروهای ارمنستانی از چندین محور در قره باغ

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی گزارشی اعلام کرد که نیروهای ارمنستان در در محوره های " آقدره"، " "آقدام"، "خوجاوند" و "قبادلی" متحمل تلفات شدند و در برابر حملات نیروهای جمهوری آذربایجان عقب نشینی کردند .

این گزارش با اشاره به ادامه عملیات نظامی، اضافه کرد که نیروهای ارمنستان همچنین مستقر در محور قبادلی – لاچین نتوانستند در برابر حملات موشکی و توپخانه ای نیروهای آذربایجان مقاومت کنند و با ترک مواضع خود ، فرار کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین در باره آتش سوزی مهیب در یکی از انبارهای سلاح بر اثر انفجار مهمات در حین بارگیری به کامیونها در نزدیکی شهر " خانکندی " مرکز قره باغ کوهستانی خبر داد.

درگیری های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری اذربایجان ششم مهر ماه گذشته آغاز شده و به رغم سه بار توافق اعلام اتش بس با مساعدت میانجیگران بین المللی ، همچنان با شدت در چند محور مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون تنها کشوری است که یک طرح جامع برای پایان دادن به درگیری ها و برقراری صلح پایدار به طرفین درگیری ها ارائه کرده است و آن را در اختیار مسکو و آنکارا نیز قرار داده که با استقبال همه طرف ها روبه رو شده است.

...........................

قربانیان زلزله ازمیر به ۵۸ نفر افزایش یافت

شفقنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز(یکشنبه) از افزایش شمار قربانیان زلزله ازمیر این کشور به ۵۸ کشته خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز عربی، اردوغان همچنین از افزایش شمار مصدومان و زخمی شدگان این زلزله به ۸۹۶ نفر خبر داد.

معترضان عراقی ساختمان استانداری ذی قار را بستند

شفقنا- معترضان عراقی، امروز(یکشنبه) در اعتراض به سوءمدیریت استاندار، ساختمان استانداری ذی قار در جنوب عراق را بستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی ۲۱، فعالان و شاهدان عینی اظهار داشتند که ده ها تظاهرکننده ، امروز صبح، ساختمان استان ذی قار در مرکز شهر ناصریه را بستند و خواستار استعفای ناظم الوائلی، استاندار ذی قار، به سبب سوء مدیریت شدند.

ناصر العبادی، یکی از فعالان بیان داشت که تظاهر کنندگان بدون هیچ گونه درگیری با نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از ساختمان، در مقابل درب اصلی آن تجمع کردند.

این اعتراض در استان ذی قار با پایان دادن اعتراضات از سوی نیروهای امنیتی بغداد و بصره همزمان شده است.

خبر را در عربی ۲۱ ببینید.